Case - Fibertex udstilling

Apps til fingerspidserne...

– brugbare til nyttig information eller i form af spil og leg til læring. Eller apps til at skabe tættere relationer til virksomhedens kunder og gæster. B10 designer, udvikler og implementerer apps, der skaber værdi for vores kunders kunder, så de altid er lige ved hånden.
 

 

 

Kom godt i gang med apps

B10 har stor erfaring i at styre vore app kunder gennem hele processen på en effektiv og betryggende måde. Først og fremmest er det vigtigt, at projektet helt fra start defineres skarpt og præcist. Erfaringen viser, at alt for mange apps desværre kun bliver brugt en enkelt gang. Derfor vil et opstartsmøde, hvor vi med udgangspunkt i jeres behov sammen fastlægger applikationens formål og levedygtighed samt får skabt et overblik over, hvad der skal udvikles, være første trin på vejen.

Vi udvikler derefter en skitse af appens indhold. Når vi er enige om skelettet og evt. hvilke operativsystemer, appen skal understøtte, udvikler og præsenterer B10 et oplæg til designet, som jo er det første brugeren møder og forholder sig til. Når designet er på plads, vil B10 gå i gang med at udvikle GUI’en (den grafiske brugerflade) og hele back-enden, så alle funktionaliteter og effekter bliver en del af appen. Vi tester og tilretter selvfølgelig undervejs, så appen er fuldt funktionsdygtig og brugervenlig, når den godkendes og senere frigives i App Store, Google Play, Microsoft Store eller din egen hjemmeside.

 

Vi holder øje med din app

Men rejsen slutter ikke her: Der vil efterfølgende være behov for dels at tilrette funktionaliteter og udvikle nye applikationer samt opdatere til nye operativ-system versioner, der skal indsendes til App Store, Google Play eller Microsoft Store. Der bør også laves analyser om appens konvertering [link til webanalyser og konverteringssporing], så vi kan måle dens effektivitet. Og her hjælper B10 gerne til, så din app hele tiden fungerer optimalt, og målet i sidste ende nås.

 

Markedsføring af appen og App Store Optimization (ASO)

Budskabet om din nye app skal også gerne nå dine kunder, og B10 har stor erfaring med at promovere apps gennem traditionelle kanaler som sociale medier, websites, andre apps, annoncer, pressemeddelelser, osv.

Op mod 60% af alle apps bliver fundet via søgninger i App Store, Google Play eller Microsoft Store. Derfor er det vigtigt, at lige præcis din app er synlig i app storen. ASO (App Store Optimization) er således et begreb, der er værd at kigge på ifm. markedsføringen af din app. ASO ligner til forveksling SEO i den forstand, at man skal sikre, at de rigtige søgeord fremgår i præsentationen af app’en. Antallet af links til app’en, downloads, anmeldelser, et fængende app-ikon, sigende skærmbilleder og videoer er også væsentlige elementer for app store optimering.

 

Gå tilbage til cases

 

Kontakt Søren Nielsen
sn@b10.dk / 87 10 67 67
hvis du vil vide mere om, hvordan en app kan gøre nytte i din markedsføring.